donderdag 22 december 2011

De leugen top-10 in relaties.


Mannen liegen dubbel zo vaak als vrouwen: zes tegenover drie keer per dag. Ze liegen het vaakst tegen hun vrouw en tegen hun collega's.

Mannen jokken het vaakst over hun drankconsumptie en waarom ze hun gsm niet opnamen, vrouwen over hun aankopen. 
De topreden om te liegen is voor mannen en vrouwen wel dezelfde: ze verzekeren de ander dat het goed met hen gaat, dat er niets aan de hand is. Dit bleek uit een Britse studie.


Volgens onderzoeker Richard Newman kunnen mensen de lichaamstaal van leugenaars slecht lezen. 
"Mensen denken dat als iemand de waarheid verbergt, de persoon zijn gezicht verbergt en oogcontact vermijdt. 
Het tegendeel is echter waar. 
Leugenaars doen er meestal alles aan de ander te overtuigen van zijn of haar gelijk. 
Daarom kijken ze je juist vaak aan om de reactie te peilen".

De tien leugens die mannen het vaakst aan hun vrouw vertellen:
1. Het gaat goed met me / er is niets aan de hand
2. Dit wordt mijn laatste biertje
3. Nee, die broek maakt je kont niet dik
4. Ik had geen bereik
5. Mijn batterij was op
6. Sorry, miste ik je oproep
7. Ik heb niet zo veel gedronken
8. Ik ben op weg naar huis
9. Het was niet zo duur
10. Ik zit vast in het verkeer

De top tien van vrouwenleugens:
1. Het gaat goed met me / er is niets aan de hand
2. Dit is niet nieuw, ik heb het al jaren
3. Het was niet zo duur
4. Het was in de aanbieding
5. Ik ben op weg naar huis
6. Ik weet niet waar het is, heb ik niet aangeraakt
7. Ik heb niet zo veel gedronken
8. Ik heb hoofdpijn
9. Nee, ik heb het niet weggegooid
10. Sorry, ik miste je op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten