maandag 2 september 2013

Vader en zoon!


Een Arabisch jongetje vraagt aan zijn vader: “Waarom heb je zo’n gekke hoed? 
Z’n vader zegt, ” Hoezo? het is een 'chechia'’ en die beschermt mijn hoofd tegen de zon in de woestijn.”



"En wat is dat voor een rare jurk die je draagt?" vraagt de jongen. 
Vader zegt “Dat is een 'djbellah' want in de woestijn is het erg heet en die houdt ons lijf koel."

De zoon vraagt, "En hoe zit het met die lelijke schoenen aan je voeten? 
Zijn vader antwoordt, "Dat zijn mijn 'babouches", die mijn voeten beschermen tegen het hete woestijnzand."



"Nou Paps vertel mij dan eens," vult de jongen aan. 
"Ja mijn zoon?
"Waarom draag je dan al die rotzooi, terwijl je al jaren in Rotterdam woont??"

meer op http://5-five-5.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten